onsdag 24 oktober 2012

Två gånger i veckan

Ja det verkar som att jag iallafall lyckas blogga två gånger i veckan! Alltid något. Kylan håller i sig men någon snö ser vi inte av.... Idag har vi varit lediga och i vanlig ordning började dagen klockan fem med väckning.....mina söta barn har verkligen bestämt att fem är en bra tid att vakna. Tycker inte jag. Nåväl, jag drog mig lite i sängen innan det var dags för frukost och cookienad (cookiepromenad). Lucas cyklade å Alina åkte vagn åsså styrde vi iväg mot Maran där jag hade sett en lekplats som vi inte provat än. Cookie fick syn på några ankor i Sävastån och sprang ut på....ja vad heter det.....typ vattentunneltaket, för att spana in dem närmare. Lattjolajbans tydligen. På lekan var Alina rätt trött, tro fan det när man vaknar fem, så vi blev inte där så länge innan vi gick hem igen. Alina somnade i vagnen å fick fortsätta sova där när vi kom in å jag å Lucas gick å lade oss i min säng å vaknade efter en kort stund. Trodde jag! Vi hade sovit 1, 5 timme! Skutt upp å göra lunch. På em gick vi ut igen å tog en runda förbi tvättstugan, den ligger kanon så jag kan knyta Cookie bakom utanför fönstret å ha koll på henne, å hon har koll på oss. Läggningen ikväll gick över förväntan, Lucas somnar alltid lätt men Alina har härjat runt en-en å en halv timme innan hon somnar.....vill inte slappna av.....Men idag somnade bägge i varsin säng innan sagan var slut. Men det straffar sig nog imorgon......med middagsvila å allt...... Snart är det Greys, jag har missat de tre första avsnitten denna säsong å inte hunnit se ikapp men jag får väl göra det i efterhand. Over and out.









2 kommentarer:

  1. Vilken fin natur! Tur att du inte har en badglad hund...

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera