torsdag 8 november 2012

Hundbad å födelsedagsfika

Idag har det varit fullt upp! Cookie lyftes in i badkaret å det var inga problem trots att hon aldrig har provat på det innan. Duscha tvätta skaka å ligga på handduk. Sen åka å hämta ungarna å ragga upp Ludde som var på väg hem från skolan men jag tvingade in honom i bilen åsså åkte vi iväg till verkstaden å hämtade min bil. Nu behöver jag inte fundera på vad jag ska göra med alla pengar som jag tjänar på att jobba nio helger på raken. Nej, för DET GICK PÅ 16000!! Sexton tusen!!! Etta sexa. Nolla nolla nolla. My god. Skulle köpt ny bil istället. Anyho, sen hem å försöka komma iordning tills mina tre vänner skulle komma på lite efterfödelsedagsfika. Gick sådär, öppnade välkomnande i långkallingar å poppig fleecetröja. Classy. Jag bjöd på norrlandsfika, som mina skånska vänner kallar det, dvs mackor å te. Men Emma kan man lita på för hon hade med sig den ljuvligaste rulltårta i choklad med någon form av tryffelfyllning. My god. Å det som blev över fick jag behålla! ;-). Så fika å snacka å ungarna lekte för fullt. Nu är mina nerbrottade i säng å jag ska snart oxå dyka ner på kudden. Jo, vi hann ju med en skön promenad i det vackra vintervädret oxå. Älskar vintern. I Norrland. Sov gott!






1 kommentar:

  1. Jo men norrlandsfika är gott men skånefika blir man tjockare av, och det är bra med isolering när det är kallt. Tyckte att det lät vettigt i huvudet...

    SvaraRadera